Informujemy, że na podstawie art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych
(Dz. U. z 2022 r. poz. 854) otrzymaliśmy projekt rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek w celu przedstawienia stanowiska.
Celem projektowanej nowelizacji jest wyłączenie pracowników zatrudnionych w Policji, Straży Granicznej i Państwowej Straży Pożarnej na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi oraz załogi jednostek pływających spod rygoru obligatoryjnego tworzenia funduszu premiowego.
Wprowadzenie zasady fakultatywnego tworzenia funduszu premiowego będzie oznaczało, że w przypadku jego nieutworzenia przez kierownika jednostki organizacyjnej, środki finansowe dedykowane na utworzenie funduszu premiowego zostaną przeznaczone na regulację wynagrodzeń pracownikom w taki sposób, aby zabezpieczały zarówno wzrost wynagrodzenia zasadniczego, jak i pozostałych składników wynagrodzenia relacjonowanych do wynagrodzenia zasadniczego.
Od lat strona społeczna zabiega o minimalizowanie premii regulaminowej przy jednoczesnym podwyższaniu wynagrodzenia zasadniczego pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej.
NSZZ Pracowników Policji opiniuje pozytywnie przesłany projekt.
Proces legislacyjny Rozporządzenia