Informujemy, że w dniu 11.12.2023 r. została ogłoszona zmiana do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek.
Nowelizacja, wchodzi w życie 01.01.2024 r., wyłącza pracowników zatrudnionych w Policji, Straży Granicznej i Państwowej Straży Pożarnej na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi spod rygoru obligatoryjnego tworzenia funduszu premiowego.
Wprowadzenie zasady fakultatywnego tworzenia funduszu premiowego będzie umożliwiało likwidację premii regulaminowej przy jednoczesnym podwyższaniu wynagrodzenia zasadniczego pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej, co jednocześnie wpłynie na wysokość dodatku za wysługę lat.
Przypominamy, że to z inicjatywy organizacji związkowych reprezentujących pracowników Policji, a na wniosek ówczesnego Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji rozpoczęto procedowanie powyższej zmiany rozporządzenia.
Walka o wzrost wynagrodzeń pracowników Polska Policja jest dla Naszej organizacji sprawą priorytetową, jednak nie mniej ważne są regulacje prawne, które będą procentowały w przyszłości.
#pracownikPolicji #policja
#nszzpp #nszzpracownikówpolicji
Informacja o rozpoczęciu procedowania
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=285289077747185&id=100087982847408
Nowelizacja rozporządzenia
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp…
Zdjęcie: Wikipedia